Slarv och tillrättavisning

6 04 2011

Onsdagmorgon innebär lite tidigare lämning till skolan då första lektionen är gymnastik.

Imorse letades det efter ett par speciella shorts. Svarta med BK30-logga.

– Pappa, jag hittar dem inte (stående mitt på golvet i sitt rum).

– Nej, var hade du dem senast?

– Det kommer jag inte ihåg.

– Du hade dem på simhoppsträningen i söndags, när ni värmde upp!

– Ja, just ja.

– Precis, var gjorde du av dem då?

– Ehhhhh la dem på läktaren.

– Ok, och sedan la du dem i väskan?

– Njjjjaaa nej, tog inte du dem?

– Nej mitt lilla sockergryn (nåja) det gjorde jag inte. Du får lov att hålla rätt på dina grejor Nattis.

– Pappa! Ibland tror jag att du glömmer att jag faktiskt bara är sju år.


Åtgärder

Information

Ett svar

8 04 2011
Marica

Barn har oftast så rätt & deras kommentarer är så härliga 😀

Har själv en 7åring, dock kan vissa kommentarer vara mindre roliga också. Häromdagen var hon så uppkäftig, innan jag hann säga till henne så säger hon själv:
– Mamma, visst är det jobbigt när jag e så här tuff & kaxig!!
:-O

Lämna en kommentar